Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Οι εξομοιωτές βολής φορητού οπλισμού μπήκαν για τα καλά στο πρόγραμμα εκπαίδευσης του ΕΣ

Το Γενικό Επιτελείο Στρατού δημοσιοποίησε στιγμιότυπα από την εκπαίδευση Προσωπικού της 30 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας Πεζικού στον Εξομοιωτή βολής Φορητού Οπλισμού.


Βολή με εξομοιωτή φορητού οπλισμού. (Φωτ: ΓΕΣ)

Μ’αφορμή τις φωτογραφίες του ΓΕΣ, δεν μπορώ να σας κρύψω πως διακατέχομαι από μία ιδιαίτερή αδυναμία στις εφαρμογές της νέας τεχνολογίας και την εισαγωγή τους στις Ένοπλες Δυνάμεις, το ενδιαφέρον μου γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν μαθαίνω πως όλο και περισσότεροι σχηματισμοί του ΕΣ, αποκτούν και χρησιμοποιούν εξομοιωτές βολής φορητού οπλισμού ή εξομοιωτές τακτικής-βολής αρμάτων μάχης.

Όμως, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του στρατεύματος, απαιτεί μεθοδικότητα, οργάνωση, εξαγωγή μετρήσιμων αποτελεσμάτων και φυσικά, την ονομαζόμενη ανατροφοδότηση “Feedback”.
Αυτή τη στιγμή ο ΕΣ βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, όσον αφορά την εκπαίδευση στους εξομοιωτές, πλέον μία νέα γενιά Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Στρατιωτών έχει στενή επαφή με αυτά τα τόσο εξελιγμένα εκπαιδευτικά σύστημα, εκπαιδεύονται και εκτελούν εικονικές ασκήσεις με τη βοήθεια αυτών των συστημάτων, αποκομίζοντας, έτσι, μεγάλη αυτοπεποίθηση στο χειρισμό των οπλικών συστημάτων.

Εκπαίδευση Προσωπικού στον Εξομοιωτή βολής Φορητού Οπλισμού, στην ΠΕ 30 Μ/Κ ΤΑΞ.
(Φωτ: ΓΕΣ)

Κάτι, το οποίο θα απαιτούσε αρκετά χρήματα σε καύσιμα, πυρομαχικά και αναλώσιμα υλικά, τα οποία εξοικονομούνται και ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ανθρώπινου ατυχήματος και φθοράς του υλικού.

Επ’ ουδενί, ο εξομοιωτής δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία που αποκτά ο μαχητής πραγματοποιώντας βολές με πραγματικά πυρά και συμμετέχοντας σε ασκήσεις. Οι εξομοιωτές ενισχύουν την γνώση του οπλικού συστήματος από τον χειριστή και την εξοικείωση του με τη τεχνική της βολής.


Βολή κατα στόχων. (Φωτ: ΓΕΣ)

Δυστυχώς, πολλοί, από εμάς, όπως, άλλωστε, και εγώ, πριν ανακαλύψω τους εξομοιωτές, αρεσκόμουν να αντιμετωπίζω την διαδικασία εξομοίωσης με ελαφρά την καρδία θέλοντας να πιστεύω πως είναι ένα απλό …βιντεοπαιχνίδι.

Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο άπλα, όσο ήθελα να πιστεύω.
Αυτή τη στιγμή γίνεται μία προσπάθεια από τον ΕΣ ώστε να χρησιμοποιούνται οι εξομοιωτές σε ένα μεγάλο φάσμα του εκπαιδευτικού προγράμματος των μονίμων και έφεδρων στελεχών του στρατεύματος, αυτή, όμως, η προσπάθεια απαιτεί πρόγραμμα, που να βασίζεται σε επίπεδα με δυσκολία ανάλογη της πείρας και των ικανοτήτων του εκπαιδευόμενου, π.χ. Αρχάριος, Μέτριος και Έμπειρος, επειδή όμως το εικονικό περιβάλλον, μέσα στη σκοτεινή αίθουσα, χωρίς δυνατούς κρότους, σκόνη και ένταση “ξεγελά” εύκολα τον εκπαιδευόμενο έχει σαν αποτέλεσμα να μην νιώθει (ο εκπαιδευόμενος) την πίεση που θα ένιωθε στο πραγματικό πεδίο των ασκήσεων.
Γι’αυτό το λόγο πρέπει να υπάρχουν τα λεγόμενα σύνθετα σενάρια ασκήσεων, με απροειδοποίητες εμπλοκές οπλισμού και δυσλειτουργίες των οπλικών συστημάτων κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, όπου θα απαιτηθεί από τον εκπαιδευόμενο να αποκαταστήσει τη βλάβη-δυσλειτουργία με συγκεκριμένο τρόπο σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα.


Εκπαίδευση Προσωπικού στον Εξομοιωτή βολής Φορητού Οπλισμού, στην ΠΕ 30 Μ/Κ ΤΑΞ.
 (Φωτ: ΓΕΣ)

Μετά τη διεξαγωγή της εκπαίδευσης, πρέπει ο εκπαιδευτής, να επισημάνει τα θετικά και αρνητικά σημεία τα οποία ο εκπαιδευόμενος πρέπει να διατηρεί ή να βελτιώσει.
Τα πιο πολλά συστήματα διαθέτουν τη δυνατότητα εξαγωγής “Αναφορών Αξιολόγησης Μετά την Εκπαίδευση” (AAR), οι αναφορές αυτές εξάγουν μετρήσιμα αποτελέσματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτές, για την ενημέρωση των ατομικών στατιστικών στοιχείων του κάθε εκπαιδευόμενου και έτσι, να διαπιστωθεί σε ποια σημεία είναι καλός και σε ποια χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια βελτίωσης.
Τότε, ίσως, η εξομοίωση να αποκτήσει ενδιαφέρον για τον εκπαιδευόμενο και να έχει τ’ αναμενόμενα αποτέλεσμα στην εκπαίδευση του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου